Oznakowanie pojazdu długiego i ciężkiego - zmiana przepisów.
Przypomnijmy, iż zgodnie ze zmienionym z dniem 4 kwietnia 2011 r. (§ 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 21 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia – Dz. U. Nr 47, poz. 242) przepisem § 42 ust. 1 rozporządzenia Minister Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003, Nr 32, poz. 262 z późn. zm.) samochody ciężarowe i specjalne, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 7,5 tony, z wyłączeniem ciągnika siodłowego, oraz przyczepy, w tym naczepy, których długość włącznie z dyszlem przekracza 8 m lub których dopuszczalna masa całkowita przekracza 10 ton, oznacza się z tyłu w sposób określony w załączniku nr 10 do rozporządzenia. Wymagania te dotyczyły od początku (od 4 kwietnia 2011 r.) pojazdów, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 marca 2011 r. Ministerstwo dało posiadaczom pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 1 kwietnia 2011 r. okres na dostosowanie się do zmienionego przepisu i odpowiedniego oznakowania pojazdów. Ten okres właśnie minął.
Od dnia 1 lipca wszystkie pojazdy o parametrach określonych w § 42 ust. 1 (z wyjątkiem ciągnika rolniczego, leśnego i pojazdu wolnobieżnego oraz przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami) oraz autobusy przegubowe klasy II i III powinny być oznakowane w sposób określony w załączniku nr 10, tj. tablicami wyróżniającymi, umieszczonymi z tyłu pojazdu prostopadle i symetrycznie do jego osi podłużnej.
Tablice wyróżniające dla pojazdu samochodowego powinny składać się z ukośnych pasów umieszczonych pod kątem 45° ± 5° do pionu, o szerokości 100 mm ±2,5 mm, na przemian barwy żółtej, wykonanych z materiału odblaskowego, oraz barwy czerwonej, wykonanych z materiału fluorescencyjnego.
Oznakowanie pojazdu samochodowego KLIKNIJ
Tablice wyróżniające dla przyczepy (naczepy) powinny mieć tło odblaskowe barwy żółtej z obrzeżem fluorescencyjnym barwy czerwonej. Dolne krawędzie tablic wyróżniających powinny być umieszczone nie niżej niż 250 mm, a górne - nie wyżej niż 2.100 mm od powierzchni jezdni. Zewnętrzne boczne krawędzie tablic wyróżniających powinny być umieszczone nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu.
Oznakowanie przyczepy (naczepy) KLIKNIJ
KŁOPOTY Z viaTOLLEM ?!
DZWOŃ !!! ZAJMIEMY SIĘ TWOJĄ SPRAWĄ.
Uwaga !!! KARY ZA BRAK SZKOLENIA OKRESOWEGO !
800 zł dla kierowcy – 1000 dla osoby zarządzającej. Kierowco, nie zwlekaj. Zapisz się na szkolenie!
DUŻA NOWELIZACJA USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM. NAJWIĘKSZE ZMANY OD CZASU POWSTANIA INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO.
W dniu 16 września Sejm uchwalił ustaw o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw. Rok 2012 będzie stał pod znakiem zmian przepisów przewozowych.
Nowa ustawa o przewozie towarów niebezpiecznych.
UWAGA PRZEWOŹNICY TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH I DORADCY ds. BEZPIECZEŃSTWA ! W dniu 19 sierpnia 2011 r. Sejm uchwalił nową ustawę o przewozie towarów niebezpiecznych. Nowe przepisy zawierają istotne zmiany.
UWAGA !!! KONIEC ŻÓŁTYCH WYKRESÓWEK. Od 31 sierpnia obowiązuje tylko jeden formularz zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu.
W Dzienniku Ustaw Nr 168 z dnia 16 sierpnia 2011 r. pod pozycją 1005 została opublikowana ustawa z dnia 15 lipca o zmianie ustawy o czasie pracy kierowców oraz ustawy o transporcie drogowym.
« poprzednia 1 2 3 następna »

Godziny pracy biura
tel. kom. 728 456 728 (Mariusz)
tel. kom. 662 360 755 (Marek)
tel. kom. 602 734 433 (Piotr)